Specialized Enduro Coil 29

Vi var många som trodde att den nya uppdaterade ramen som släpptes till 2017 skulle hänga med ett tag, men redan nu till 2018 händer det en del förändringar i geometrin. Den blir lite längre, lägre och flackare helt enligt dagens trender. Något vi uppskattar, framförallt Anton i butiken som kört en Enduro hela säsongen 2017 och nu bytt till det här monstret ser förändringar helt till de bättre. Hör av er eller titta förbi om ni har några frågor!
 

Coil varianten har speciell plats i våra cykelhjärtan. Istället för att använda sig av en luftfjäder i bakdämparen och framgaffeln som har varit mer eller mindre starndard i många år nu har dessa ersatts med en fjäder i stål. Den stora fördelen med detta är att det krävs mindre kraft att för dämparen att börja röra på sig vilket gör att den känns mer följsam och inte så lite heller! Fredrik har haft en Öhlins TTX bak på sin Kona denna säsongen och ser sig själv inte gå tillbaks till något annat och Anton kommer köra på denna modell (Enduro Coil) i år.
Borsett från de magiska dämparna har den också lätta hjul i kolfiber och den finaste ramen (samma som s-works) tillverkad helt i kolfiber den med. En 11-delad Sram GX-grupp sköter växlingarna och starka Sram Code R bromsar ser till att du får stopp! Sadelstolpen är den nya WU-post och tilltas bak allt eftersom du sänker den, vilket gör den enkare och bekvämare att greppa runt när du kör utför. I styrröret på gaffeln sitter det också ett verktyg innefattande det mesta du kan behöva för att klara av enklare justeringar och reparationer på stigen inkl kedjebrytare, väldigt smidigt. 

Den här cykeln går även att testa i vår hyra i form av Enduro Elite, läs mer här!

Fler detaljer

Ny

71 995 kr

-0%

I butik, 1-4 vardagar

- +

Lägg till i önskelistan

Jämför

Tillbehör

 
Mer info
FRAME
FACT 11m, X-Wing layout, full carbon chassis and rear end, All Mountain Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, ManFu link, oversized pivot bearings, alloy link and adjustable shock extension, 12x148mm dropouts, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel
FORK
Öhlins RXF 36, 29/6Fattie, Twin-Tube design, coil spring, adjustable high and low-speed compression, adjustable rebound, 15x110mm thru-axle, 51mm offset, 160mm of travel
REAR SHOCK
Custom Öhlins TTX, Twin-Tube design, high- and low-speed compression adjust, rebound adjust
FRONT HUB
Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 24h
REAR HUB
Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
SPOKES
DT Swiss Revolution
RIMS
Roval Traverse 29, hookless alloy, 29mm internal width, tubeless-ready, 24/28h
INNER TUBES
Standard, Presta valve
FRONT TIRE
Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3"
REAR TIRE
Butcher, GRID casing, Gripton compound, 2Bliss Ready, 29 x 2.3"
CRANKSET
Race Face Aeffect alloy crank, 24mm spindle, 28t direct mount ring, 6000 series alloy
CHAINRINGS
Steel, 28T
BOTTOM BRACKET
Race Face PF30
SHIFT LEVERS
SRAM GX, trigger, 11-speed
REAR DERAILLEUR
SRAM GX, long cage, 11-speed
CASSETTE
SRAM XG 1150, 11-speed, 10-42t
CHAIN
KMC X11, 11-speed w/ Missing Link™
FRONT BRAKE
SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 200mm rotor
REAR BRAKE
SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, metallic pads, 180mm rotor
HANDLEBARS
Specialized DH, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 27mm rise, 800mm, 31.8mm clamp
GRIPS
Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
STEM
Specialized Trail, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
SADDLE
Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
SEATPOST
Command Post IRcc WU, 12-position micro-height adjustable, alien head design, bottom mount cable routing, remote adjust SRL lever, 34.9mm, 150mm of travel
SEAT BINDER
Alloy, 38.6mm
PEDALS
Specialized Platform, Cr-Mo, 9/16" spindle

Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 24h

 
Specifikationer
Hjulstorlek 29"
Slaglängd 160mm
Ram Heldämpad

Skriv din recension

Specialized Enduro Coil 29

Vi var många som trodde att den nya uppdaterade ramen som släpptes till 2017 skulle hänga med ett tag, men redan nu till 2018 händer det en del förändringar i geometrin. Den blir lite längre, lägre och flackare helt enligt dagens trender. Något vi uppskattar, framförallt Anton i butiken som kört en Enduro hela säsongen 2017 och nu bytt till det här monstret ser förändringar helt till de bättre. Hör av er eller titta förbi om ni har några frågor!
 

Coil varianten har speciell plats i våra cykelhjärtan. Istället för att använda sig av en luftfjäder i bakdämparen och framgaffeln som har varit mer eller mindre starndard i många år nu har dessa ersatts med en fjäder i stål. Den stora fördelen med detta är att det krävs mindre kraft att för dämparen att börja röra på sig vilket gör att den känns mer följsam och inte så lite heller! Fredrik har haft en Öhlins TTX bak på sin Kona denna säsongen och ser sig själv inte gå tillbaks till något annat och Anton kommer köra på denna modell (Enduro Coil) i år.
Borsett från de magiska dämparna har den också lätta hjul i kolfiber och den finaste ramen (samma som s-works) tillverkad helt i kolfiber den med. En 11-delad Sram GX-grupp sköter växlingarna och starka Sram Code R bromsar ser till att du får stopp! Sadelstolpen är den nya WU-post och tilltas bak allt eftersom du sänker den, vilket gör den enkare och bekvämare att greppa runt när du kör utför. I styrröret på gaffeln sitter det också ett verktyg innefattande det mesta du kan behöva för att klara av enklare justeringar och reparationer på stigen inkl kedjebrytare, väldigt smidigt. 

Den här cykeln går även att testa i vår hyra i form av Enduro Elite, läs mer här!

Skriv din recension

 
Comments

Inga kommentarer finns för tillfället.

Jämför 0